Westland Seeds

Passion for Peppers

Logo
Visuele identiteit
Communicatie uitingen
Pand en interieur aankleding
Campagnes en werving
Website
Beursstand

De kleuren van het Westland

Westland Seeds uit De Lier is een onafhankelijk Nederlands bedrijf gespecialiseerd in de veredeling van paprika's. Eerst is er vanaf de oprichting bij betrokken als creatieve communicatie partner. Van logo en huisstijl tot beursstand, verpakkingen, communicatie uitingen en aankleding van het bedrijfspand. Er is veel de revue gepasseerd sinds de oprichting van Westland Seeds in 2008. Met als uitgangspunt het merk altijd sterk en onderscheidend te houden.



Logo weetje

Zoals elk logo dat we ontwerpen moet het een aantal unieke factoren hebben die iets vertellen over het merk of bedrijf. Zo ook bij het logo van Westland Seeds, waarbij de organische vormen refereren aan de paprika's en pepers. De kleuren die van de paprika's zijn. En het centrum van het verloop in het Westland ligt gesitueerd.
Met Eerst start je met een voorsprong. Iedere opdracht weer. Een win-win situatie wat je maar bij weinig bureaus ziet. Daarom kiest Westland Seeds voor Eerst.
Iwan van Vliet, Westland Seeds

Van zaadje tot vrucht

Een onderdeel van de huisstijl is het lijnenspel dat vrijwel in elke uiting terugkomt. Het lijnenspel geeft het groeiproces weer van zaadje tot volwassen vrucht.

Rassen online

De briefing voor de website was helder. Maak een overzichtelijke website waarbij de focus ligt op de rassen. Vanuit die gedachte zijn we te werk gegaan. Voor de verschillende ras categorieën hebben we duidelijke iconen ontwikkeld die de bezoeker helpt bij het navigeren in de rassencatalogus.

Durft u hem aan?

De WT1225 is een gele blokpaprika, één van de best verkochte rassen. Om het ras te lanceren zijn er telers nodig die het ras willen proef draaien. Daarbij zijn altijd risico's aanwezig, zoals een virus dat over kan slaan op andere planten. De mailing bestond uit een T-shirt (wat vaak wordt gedragen in de kas), een brief en een kaart met daarop 7 feiten van de WT1225. Dankzij deze mailing durfde 17% van de aangeschreven telers het aan, zowel het T-shirt als het proefdraaien. En kreeg de WT1225 de gewenste kickstart.

Als weggever voor op beurzen en voor bezoekers en klanten aan het bedrijf maakten we deze poster.

In de kas, uit de doeken

Regelmatig wordt Westland Seeds bezocht door studenten, toeristen en klanten uit het buitenland voor een rondleiding. Om de entree van de kas meer beleving te geven ontwikkelden we een aantal doeken ter aankleding. Waarop Westland Seeds meteen een aantal kernwaarden 'uit de doeken' doet als startpunt van de rondleiding.

Voor de Hortifair ontwierpen we deze beursstand. Inclusief een draaiende lamp met daaraan alle rassen als eyecatcher van de beursstand.

Ook een merk met impact bouwen?

We horen graag wat jouw verhaal is.