Bewoners Initiatieven Kattenbroek

Buurtvereniging met een missie

Strategie
Logo
Visuele identiteit
Beeldtaal
Communicatie
Copy

Socialer, leefbaarder, leuker, veiliger en mooier.

Hoe maak je een wijk socialer, leefbaarder, leuker, veiliger en mooier? De wijkbestuurders van Kattenbroek, de wijk in Amersfoort die bekend staat om zijn architectuur, hadden een visie om dit te bereiken. 

Het doel was om bewoners te stimuleren om zelf de handschoen op te pakken. Dit wilden zij bereiken door bewoners te inspireren en handvatten te geven. Want vaak willen mensen wel 'iets' doen, maar is de drempel om actie te ondernemen te groot. We dachten mee met het bestuur en ontwikkelden een logo, beeldtaal en communicatie middelen waar het bestuur én de bewoners zelf mee aan de slag konden.

De K van Kattenbroek

De K van Kattenbroek is ook de K van Keuze. Keuze voor het bestuur en bewoners om met de K aan de slag te gaan voor uiteenlopende uitingen. Om iets aan te kondigen, aandacht te vragen of te informeren. 

We hebben zo'n 25 verschillende K's ontwikkeld die een zo'n breed mogelijk scala aan onderwerpen vertegenwoordigen. Vervolgens hebben we verschillende templates gemaakt waarmee de bewoners zelf aan de slag kunnen. Zodat het werken met de beeldtaal leuk en inspirerend is.

Think BIK

Een kleine handeling is vaak een groot gebaar. BIK moedigt bewoners aan om zelf initiatief te nemen. Doe een boodschap voor je buurvrouw, laat samen de hond uit of organiseer een buurt barbecue. Als buurt kun je samen grote dingen verwezenlijken.

Ook op zoek naar een Krachtige brand identity?