Welke eerste indruk maakt jouw website?

Ruben / 30 september 2016 Welke eerste indruk maakt jouw website?

The first impression. Iets waar we vooral rekening mee houden als het om onszelf gaat. Je gaat iemand voor het eerst ontmoeten, je hebt een belangrijke zakelijke afspraak, of een date. Dan besteed je extra aandacht aan je voorkomen. Pas als je tevreden bent met het plaatje wat je ziet ga je de deur uit.
 

Uw 10 seconden gaan nu in


Diezelfde aandacht zou je ook moeten hebben als het om je website gaat. Want de vergelijking kun je bijna 1 op 1 trekken. Iemand die jou of jouw bedrijf nog niet kent en op je website komt velt direct zijn oordeel. Om precies te zijn binnen 10 seconden.




Dat is de tijd die je hebt om te zorgen dat iemand blijft of wegklikt. Alleen als alle factoren kloppen zijn we bereid om verder te kijken. Om de simpele reden dat bezoekers het liefst niet teveel nadenken en niet teveel moeite willen doen. En geef ze eens ongelijk. Iemand kent je nog niet, dus waarom zouden ze?


Hoe kun je ervoor zorgen dat iemand niet meteen wegklikt?


KISS

Oftewel Keep It Simple, Stupid. Laat je bezoeker zelf niet teveel na hoeven denken. Zorg voor een overzichtelijke opbouw en een duidelijke navigatie, zodat de bezoeker met een paar klikken bij zijn doel is.
    

Een goede pitch

Zorg ervoor dat deze 3 zaken direct duidelijk zijn op je landingspagina:
    •    Wie ben je?
    •    Wat doe je?
    •    En waarom zou ik bij jou moeten zijn?

 

Look&feel

Een professionele uitstraling helpt. Het visuele plaatje. Als de stijl van je website aansluit bij je organisatie en de huisstijl op een goede manier is doorgevoerd geeft dat al vertrouwen bij je bezoeker.
 

Verleiding

Probeer je bezoeker te verleiden om even te blijven. Denk aan een aanbieding, een vrijblijvend advies of een interessante gratis download.


Webcopy

En last but not least. Gebruik webcopy en geen lange teksten. Een veelvoorkomende fout waardoor veel bezoekers afhaken. Mensen lezen niet, mensen scannen. Ook dat is een essentieel onderdeel van een eerste indruk. Dus kom ook daarin je bezoeker tegemoet.   
 



Een tevreden bezoeker is een terugkerende bezoeker


Vind je iemand leuk, dan wil je die persoon graag nog een keer zien. Beetje flauw misschien, maar de vergelijking met je website gaat hier ook weer op. Als de eerste indruk van je website goed is zullen mensen langer blijven en eerder geneigd zijn terug te komen. Zorg dus dat je daar optimaal gebruik van maakt, want een terugkerende bezoeker is een potentiële klant.

 

Ik daag je uit om jouw website te ondervinden aan een 10 seconden-test, dus kom maar op met die URL’s! En voel je vrij om ook onze website www.eerst.nl te beoordelen binnen 10 seconden.

Plaats een reactie
* verplichte velden
Niet invullen:

Gratis E-book

In 5 stappen naar een professionele huisstijl
* verplichte velden
Niet invullen:

CATEGORIEËN

Logo
website